Transportcentralen, Öjeby sjukhem - NLL 1991-2002

Under mina 11 år vid Öjeby sjukhem, så jobbade jag som postvaktmästare. "Titeln" var egentligen chaufför. Under de 15 åren vid Furunäsets sjukhus, så var jag kort och gott chaufför, men även vaktmästare. Vi transporterade patienter, hjälpmedel och mattransporter. I september 1983 öppnade landstinget en Transportcentral, eller som vissa benämnde det: Körcentral. 1991 flyttades verksamheten till Öjeby sjukhem. Som postvaktmästare så servade jag Folktandvården i Piteå, Läkarhuset Björnen, Vårdcentralen i Öjebyn och Piteå. Även Piteå lasarett och givetvis Öjeby sjukhem. Jag levererade m,edicin från lasarettets Apotek till Sjukhemmet och deras avdelningar. Medan jag var kvar på Furu så skötte jag även om tranporter av mediciner. Jag hade hand om penningtransporter och mycket annat.
 
De arbetsuppgifter jag utförde fick jag order om att skriva ner, från Månd.-Fred.
 
 
Furunäsets sjukhus 1976-1991, Öjeby sjukhem 1991-2002.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0