Farsan /2003

Min fina pappa, John Elof Lindqvist. Omtänksam, och jämt redo att göra allt för sin familj. På bilden sitter han i sin Nissan Stanza GPX 686 för allra sista gången. Nåt år före sin 80-årsdag fick han diagnosen Alzheimer. En jobbig tid då han gled in i dimman mer och mer. I början så var han medveten om att nåt var fel. En gång satt jag med honom på vårdcentralen då en man började prata med honom. Min far som i vanliga fall tyckte det var roligt att prata med folk, blev med ens tyst. När mannen hade gått så viskade han till mig: - Oj, så pinsamt. Jag känner ju inte igen honom, men han verkade bekant med mig. Det visade sig det att mannen ifråga var en person som pappa ibland brukade heja på. Detta tyckte han var ångestfyllt att inte känna igen.
 
Lördagskvällen den 4 juni 2005 kl 20.45 släppte pappa taget om sitt 82-åriga liv. Då var vi alla församlade omkring hans säng. Jag minns en pappa som brydde sig om det sina. I ur och skur. Han liksom min mor, tänkte först på andra, sist på sig själva. Mina föräldrar var tryggheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0