Demokratins förgörare

Det finns politiker/anhängare som pratar som om Demokratin vore nåt som borde förbjudas. Åtminstone om man lyssnar på vissa MP-anhängare. Däriband förre TV-meteorologen Per Holmberg. Börjar man fundera i totalitära spår då blir jag rädd på allvar. Socialdemokratin har inget mer att erbjuda mig. Jag röstade troget i drygt 40 år, men av det gamla partiet finns idag ingenting kvar. Ideologin har försvunnit. Jag är bara så otroligt arg och besviken.
 
Till och med Centern är idag en skugga av sitt forna jag. Centern under Thorbjörn Fälldin, innehöll mycket mer substans än det Annie Lööf har gjort det till idag. Här saknas det också en röd tråd. Jag undrar också hur förre Folkpartiledaren Bertil Ohlin skulle ha tagit emot förslaget, som Liberala ungdomsförbundet kom med för 2 år sedan. "Nekrofili borde vara tillåtet". Det dröjer nog inte så värst länge innan pedofilerna också gör sin röst hörd, om att få tillhöra de "normala folket".
 
Det är ingen hejd på osmakligheterna.
 
Roger  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0