Ronnie Peterson /1978

Helgen den 9-10 september 1978 hade jag helgpermssion från S3 i Boden. Fredagen den 9 september spelade vi i Luleå på Forum. Lördag var vi för ovanlighetens skull spellediga. Jag umgicks med Elisbeth som då bodde i en lägenhet i Piteå. Söndag så var jag hemma hos mina föräldrar, jag tror att min syster Gerd och hennes kille Henning var där också. Svågern Henning var intresserad av Formel 1. Av den anledningen satt vi och såg på tävlingen där Ronnie skulle vara med. Vi såg till vår förskräckelse hela den hemska kraschen. Ett minne som kommer att leva kvar länge än. I går visade SVT filmen om Ronnie "Superswede". Att dö vid 34-årsålder är så otäckt som det bara kan bli. Lika otäckt att hans fru Barbro Peterson inte längre orkade leva. Hon dog 1987 endast 40 år gammal. I dag vilar Ronnie och Barbro Peterson i samma grav som Ronnies mor och far.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0