Åsikter

Att ha en offentlig åsikt har alltid sitt speciella pris. Sticker du ut hakan är risken stor att du nångång får en smäll. Men hellre det, än att förbli i tystnad av rädsla för vad andra skall säga. Om din åsikt är förankrad i hjärtat, och magkänslan känns rätt, tala ut. Det finns alltför många ned-stoppade huvuden i sanden idag. Män och kvinnor som tycker, men endast i sin egen lilla tysta bubbla.
 
Några gånger i mitt liv har jag (utan att skryta) visat civilt kurage där andra inte tordes. Jag fick ett stort tack vid ett av dessa tillfällen. Vid ett av tillfällena var det risk för min egen hälsa. I stundens hetta tänkte jag inte att det kunnat gå galet, det var inte förrän efteråt. Men historien slutade lyckligt. Skönt för den utsatta personen, som jag inte ens kände.
 
Roger  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0