Tankar på en kyrkogård

Här vilar de trötta själar
som en gång befolkade vår jord
De ska uppväckas på den
yttersta dagen.
Så säger skriftens ord.
 
Själv vandrar jag en morgon
i tidig blomningstid
när alla knoppar brista
och allting andas frid.
 
Så står jag framför graven
och minns en gammal vän
som fanns en gång så nära
i en tid för länge sen.
 
Vattnar en liten blomma
hos någon jag har så kär
Det är min mormor och morfar
som sover under mullen här
 
Tänk så skönt att få vila
från hårda arbetsdar
Där den röda rosen blommar
ligger en älskad far
 
En gång när tiden är till ända
och jag ligger på min bår
ska även mina blommor vattnas
av en och annan tår.
 
Roger Lindqvist - publicerat i Piteå-Tidningen den 8 april 2006.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0