STEN & STANLEY /1976

 
¤ Sten Nilsson
 
¤ Finn Andrésen
 
¤ Ebbe Nilsson
 
¤ Per Nilsson
 
¤ Per-Anders Fröding
 
Trumslagaren Pelle Fröding var min fb-vän under några år. Vi fick en bra kontakt och pratade bl a om (naturligtvis) musik. Pelle hade varit med i många olika band. Telstars var ett av dem. Sten & Stanley ett annat. Han hade även spelat med i Jerry Williams kompband en gång under 60-talet. Merit Hemmingsson turnerade han med under 60-talets mitt. Per-Anders Fröding var släkt med Gustaf Fröding i rakt nedstigande led. När jag var i Stockholm hösten 2015 så hörde han av sig och ville att jag skulle hälsa på. Tyvärr så räckte inte tiden till.
 
Roger.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Roger

PS.Per-Anders Fröding avled 2018.

2021-01-26 @ 00:09:15
Postat av: Tomas

Hej Roger !
Att Sten & Stanley hör till dom mest framgångsrikaste banden i Sverige är det ju inget snack om. Men jag har ett minne av att jag nån gång hörde i en intervju att många av bandets låtar är skrivna av Ebbe Nilsson o Acke Svensson , Ebbe behöver ju ingen närmare presentation , men vem är Acke ? Hittade ingen info om honom när jag sökte på Sten & Stanley på Wikipedia . Med vänlig hälsning Tomas

2021-02-01 @ 09:28:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0