Gällivare / 1958

 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Carola

Det är endast den första bilden som är från Gällivare. De andra två är från Malmberget.

Svar: Förlåt, men jag litade på den bildtext som fanns i den bok som jag lånade bilderna ur...
Roger Lindqvist

2013-04-14 @ 23:40:57
URL: http://www.mammamuu-carola.blogspot.com
Postat av: Carola

Inte behöver du be om förlåtelse. Jag ville bara få det rätt. Det är ju från Gällivare KOMMUN i alla fall ;)

Svar: Jag hittade bilderna i en bok om Norrbotten. Fina svartvita som jag gillar. Men jag blev lite lurad av bildtexten, jag har ju varit flera gånger både i Gällivare och Malmberget och spelat. Men attans, att jag inte kände igen det...Mvh Roger
Roger Lindqvist

2013-04-15 @ 17:39:28
URL: http://www.mammamuu-carola.blogspot.com
Postat av: Carola

Ja, det beror ju på hur länge sedan du var här senast. Det ser ju absolut inte ut så där längre i Malmberget. Gropen har brett ut sig, hus har rivits och/eller flyttats och hela den gatan på första Mbgt-bilden är i stort sett borta - med hus och allt.
men...bilderna i boken är fina , det håller jag med om.

Svar: Jag var mycket i Gällivare även som barn hos mina kusiner. Även under 70-80-talet, i egenskap av musiker. Spelade ofta på Dundret. Även på NEX-hotell och Folkets Hus. Spelade i Malmberget på Barnens Dag under 90-talet.
Roger Lindqvist

2013-04-15 @ 21:32:19
URL: http://www.mammamuu-carola.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0