Hälsningar från blåbärsskogen

Bröderna Thomas och Björn Eriksson.
 
Tant Rusti på Piteå-Tidningen fick häromdagen ett brev från en mormor som heter Svea Eriksson och bor i Roknäs. Hon skriver så här: Bröderna Thomas och Björn Eriksson från Bergsviken har varit på besök hos mig i Roknäs. Då togs denna bild när pojkarna var ute i blåbärsskogen. Björn och Thomas hälsar till alla sina lekkamrater genom PT:s barnsida. Och tant Rusti hälsar och tackar för fotot.
-----------------------------------------------------------------------
PITEÅ-TIDNINGEN ¤ Lördag den 20 oktober 1962.
 
FAKTA----------------------------------------------------------------
 
Thomas pch Björns pappa, Tage, var kusin med min mor, Maj-Gerd.
Tages mor hette Hanna Eriksson f. Lundgren, och var syster till min
morfar Sanfrid Lundgren. Jag är alltså tremänning med Thomas och
Björn Eriksson. Hanna Eriksson var således Thomas och Björns
farmor.
 
Roger---------------------------------------------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0