Pitholmens sporthall, Piteå

När jag som 15-åring börjde att spela ute med mitt första band som hette Lasses, så var sporthallen i Pitholm en av de ställen som vi brukade besöka. När jag spelade med John Harrys så var vi här också. Första året bestod av många GDV-danser. Det var här jag fick lära mig grunderna med kultislåtar som vals, hambo, schottis, polka, tango, polkett. Det var även så att jag under detta år finslipade min visp-teknik. Bra att kunna! Jag har hört trummisar som knappt kan spela vals. För många år sedan så spelade jag några låtar med en duktig dragspelare, Hugo Dahl, som var medlem i Cedermarks från Sveg. Roland Cedermark bildade orkestern nångång på 60-talet. När Roland slutade, och gjorde solokarriär, så fortsatte han som nån slags manager/kapellmästare för bandet. Hugo Dahl, gav mig beröm för mitt sätt att spela vals så det svängde om det.
 
Foto: Roger Lindqvist 2012-11-05

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0