Barndomshemmet

BARNDOMSHEMMET idag tisdagen den 10 januari 2023. Huset har stått här på samma plats sedan 1890-talet. Idag bor ingen där. Mina föräldrar köpte fastigheten av en dam vid namn Anny Berg 1957. Många fina minnen från det där röda huset. Till höger ses köksfönstret, till vänster vardagsrumsfönstret. Fönstret på gavelsidan där fanns mitt pojkrum från början, sedan så bytte jag rum med mina föräldrar, det blev deras sovrum. Mitt rum fanns på motsvarande gavelvägg. Jag och min egen familj bodde här i huset 1982-1987. Sedan byggde vi nytt på samma tomt. Idag bor yngsta sonen där med sambo och två barn. Jag och Elisabeth känner oss överlyckliga när vi ser barnbarnet Mateo springa barfota i det gröna varma sommargräset om somrarna. Snart springer även Mateos lillasyster Mila där också. Precis som jag och min storasyster Gerd fick göra en gång. Det kan benämnas med två ord: LYCKA och TACKSAMHET!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0