TORSDAG 11 januari 1973

Klockan är 2 minuter över 21 på kvällen. Jag har varit in till stan ikväll och spelat på Christinasalen. Klasskompisen Folke Wiklund och jag spelar dels i PITEÅ HAVSBAND och i BLÅSORKESTERN. Vi ska på turné till Öst-Västtyskland? mellan den 1 juni tills den 16 eller 17 juni. Det betyder att jag och Folke inte kan vara med på skolavslutningen inte eller på den roliga? avslutningsfesten efteråt. Då går jag ut nian. Aldrig mer Hortlax Centralskola.
 
Erling Nordlund, kommunal musikledare ringde igår och ville att jag skulle komma med till Tyskland som 1:e trumslagare, ska bli roligt. Det blir hårdkörning i både Havsbandet och Blåsorkestern. Stackars oss. Idag så spelade vi ishockey i skolan. Det var ingen direkt gymnastik detta pga att gympaläraren Sten Lindberg skulle iväg någonstans med flickorna och spela basket. Jag tror det var i Sjulnäs. I alla fall så kom det några från klasserna A och C och spelade hockey. Jag vaktade målet, men släppte tyvärr in 3 mål.
 
Folke och hans pappa Tore kom och hämtade mig 20 i 6. Det gick bra på repetitionen. Fastän jag inte varit där på ett tag. Sen så fick vi skjuts hem av trumpetaren i dansorkestern "Maximum" fd "Jannes X-tett". Han heter Gunnar Eidegren och är musiklärare. Morfar har varit hit ikväll. Han hade det bara som vanligt. Mamma och pappa satt och såg Buster Keaton på tv:n. Den där filmkomikerna med den platta hatten och sitt stenansikte. Klockan är mycket, ska gå och lägga mig. Vi hörs i morgon eller någon annan dag hinner inte skriva varje dag.
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0