En vända på stan

Har varit på loppis. Det är länge sen sist, men idag så var det dags. Årets upplaga är förlagd till Noliaområdet. Badhusparken får därmed lite välbehövlig vila. Ingen "Aha-upplevelse", hittade ingen pryl som tilltalade mig. Sedan gick jag till Rådhustorget, där "Pitemoppers" visade upp sina gamla rariteter. Och visst är det skönt att få vila ögonen på en gammal go´ Puchmoppe från tidigt 70-tal. Eller en moped av märket Monark, från mitten av 50-talet. Hela torget andades nostalgi, och när man såg på de besökare som hitat dit, ja, så var det såna som mig själv i min ålder och uppåt.

Kjell Andersson stod för underhållningen. Vi spelade tillsammans 1982-86, i Kjell-Bertils. -"Varför inte anordna en nostalgikväll, med Kjell-Bertils och Rolf ¨Åhmans", sa Kjell och tittade på mig. Ja, rent praktiskt vore det väl okej, jag har ju spelat i de båda banden, så på det sättet "sparar" man ju in en trummis. Jag får väl isåfall trumma med dom båda, fast inte samtidigt. Vi får väl se hur det blir med den saken.

Norah och Andreas kom hit i morse. Just nu så ligger lillan ute i sitt vagn och sover sin skönhetssömn. Pappa Ante är hos Jan och jobbar några timmar. Jennie - Norahs mamma - är och firar sin morfar som fyller 80 år. Förresten - Grattis Ivan! Ja, han fyller inte förrän den 22:a, men eftersom det skulle passa bra för alla gratulantter just i denna dag, så gör man liksom bort kalaset. Man är ute på en liten bussresa med honom, runt om i bygderna. Nu har lillan vaknat och pockar på uppmärksamhet - så på återseende.

Kommentarer
Postat av: Ilone L

Gjorde du inga fynd? Konstigt... jag hittar alltid onödiga men kanske "bra-att-ha-en dag-grejer"...

och föredrar nog loppis framför gamla moppar. :)

2009-08-08 @ 17:17:10
URL: http://vintersaga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0