-"När kommer sommaren?"

Minus 15 grader. Och ytterligare snö! När kommer sommaren? Ja, jag vet att den dröjer än ett tag, men kan man inte på nåt sätt skynda på den. Har funderat på att gå ut med frugans hårfön, och smälta bort snödrivorna. Men jag tycker det känns lite väl långsökt, liksom. Tyvärr så är nog det enda alternativet, att helt enkelt vänta.........För om man väntar några dagar till.....jaså, inte det? Om man väntar några veckor till......jaha, det duger inte heller? Om jag väntar: januari, februari, mars, april.............så kommer sommaren i maj! Jaså, en månad ytterligare? Juni...?

Jag undrar om jag ändå inte tar med mig hårfönen och går ut istället, och GÖR sommar. Jag orkar inte vänta. Och vem vet, kanske imorgon så lyser gräset åter grönt därute. Sen så köper jag mig ett värmeelement för att få bukt med den värsta vinterkylan. Om jag då håller på hela natten, med att smälta ner alla otäcka snödrivor, då kanske jag och frun kan äta frukost ute imorgonbitti? Och om nu detta lyckas, så ska jag sjunga "Idas sommarvisa" a capella, från farstubron klockan 07:00! Under förutsättning att min plan går i lås.

Sommarhälsningar! (i den hemska vinterkylan)
-----------------------------------------------------------------------------------



Kommentarer
Postat av: uffe

det är nog ingen bra idé att du provar med hårfönen, det alternativet har ulf redan provat, det var ingen lyckad grej, han gav upp efter 3½ timmes jobb, vi får nog vänta till han där uppe sätter på stora fönen. Jag är också less på denna snö, nu får det faktiskt räcka men det värsta är väl att vi inte har sett slutet på snöandet ännu.



vanja

2009-12-29 @ 19:11:53
Postat av: Roger

Du är en klok kvinna Vanja! Jag måste ge mig till tåls tills vår Herre ordnar det hela. Så det där med hårfönen - ja, det skrinlägger jag. Och eftersom Uffe redan provat och misslyckats, ja, det tar jag som en varning. Så tyvärr blir det ingen Idas sommarvisa imorgon, och inte heller frukost i det gröna. Tyvärr!

MVH Roger.

2009-12-29 @ 19:38:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0