Dansbandskampen

Grattis Torgny Melins till en finalplats. Men om jag ska vara riktigt ärlig, så vet jag inte om ni förtjänade det? Okej, Melinsgubbarna är som jag förut sagt ett gäng med den där glimten i ögat. Men det räcker liksom inte ända fram. Ibland uppfattar jag deras musikaliska insatser som väldigt röriga. Men.....publiken har alltid rätt? Titanix fortsätter att leverera, och fortsätter helt välförtjänt sin danskampsresa nästa lördag. The Playtones var för mig en ny bekantskap. Men oj, vad jag gillade dem. Vilket ös, vilken spelglädje, och sen ett plus till i kanten, jag gillade den där ståbasen. Varför måste varje band av aktning jämt använda den där elbasen? Visserligen tar kontrabasen mer plats i orkesterbussen, men det ser så himla härligt ut med en kontrabas i bandet. Fram för fler ståbasar alltså! Svänzons gjorde ett helgjutet intryck. Sångaren Jens Pääjärvi (fd pitebo) och frontfigur, fick klart godkänt, de övriga i bandet likaså. Man gjorde också ett skönt arrangemang på Lill-Babs låten, ett extra plus i kanten! Vad gjorde då Candela? Jo, en jättetråkig Edith Piaf version, som förresten en sångerska vid namn Gun Sjöberg låg på Svensktoppen med, jag tror det var i slutet av 1960-talet. Ingen större höjdare alltså!


Grattis till den andra guldstjärnan! Men jag tycker personligen att
Titanix skulle haft den istället.


The Playtones - kvällens stora glada överraskning. Er vill jag se mer
av.


Lugn bara lugn, den andra guldstjärnan kommer nästa helg.


Svänzons - kanske värd ett bättre öde. Men ni visade i alla fall vart
skåpet skulle stå.


Candela levererade en Edith Piaf låt, som vi kunnat vara förutan.
Tråkigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0