Drömbilen nr.1. Volvo P1800 - 1964

Som barn var det drömbilen nummer 1. En P 1800 med vit lack, en sån där kärra som Helgonet hade. Drömmen gick inte i uppfyllelse. Fast det beror ju alldeles på hur man ser det. Visst fick jag en Volvo, men ingen sån där som Roger Moore. Istället blev det en tråkig blålackad Volvo 850, av 1995 års modell. Kanske inte så värst tuff och spännande - men ändå. Men om man nu vill, så kan man ju förstås låtsas att det är Helgonets bil man kör. Fast då måste man låtsas ganska så mycket!


VOLVO P1800 1964. Min barndoms drömåk. Men inget blev som jag
hade tänkt. Idag kör jag en blålackad Volvo 850 av -95 årsmodell.



Det blev inte som jag tänkt. Jag ville ju ha en sån där bil
som Helgonet hade i tv-serien.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0