Hjälp - vad gör jag här?

 Ja, ibland ställer jag mig den frågan. Vad gör en sån som jag här i bloggens förlovade land? Därute finns en ocean av Blondinbellor, och även en hel drös med förnedringsprofeter där Alex Schulman är den störste vackraste och bäste. Unga tjejer i 15 års åldern, har blivit maktfaktorer ute på nätet, där de mest framgångsrika tjänar gott med stålar, som används till glada utekvällar i goda vänners lag runt Stureplan. När såna allvarliga ämnen som val av lämplig frisyr på de medverkande i programmet "Top Model," diskuteras sida upp och sida ner, ja, vad ska då vi vanliga döda resonera om? För sanningen att säga, är väl dessa diskussionsämnen det som mest figurerar därute bland alla s.k. "Blondinbellor." När man är i en sådan situation som undertecknad, medelålders man med begynnande gubbmage och med ryggsäcken full av livserfarenhet och otaliga minnen, så undrar jag om detta forum är nåt för mig? Vad jag förstått, är det nästan ett måste, att vara blond tjej, i 17-19 års ålder, samt vara bosatt i de finare kvarteren typ Norrmalm i Stockholm. Om man nu icke tillhör blogg-etablissemangets topp, ja då är ens dagar räknade. Tyvärr. Ytterligare ett bevis för att ytligheten premieras. Som avslutning citeras här en liten strof ur en gammal sångtext: "Allting går att sälja med mördande reklam - kom och köp konserverad gröt."

-"Hjälp, vad gör jag här?" Bland Blondinbellor
och förnedringsprofeter typ Alex Schulman.


Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Du skriver tusen gånger bättre än den där ljushåreBella och Schulman!

2009-02-13 @ 17:44:51
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Vintersaga

Det finns allt för många tramsbellor och elakaaxel-snubbar, så det behövs verkligen en motvikt ute i bloggvärlden.Dessutom finns det tyvärr en hel drös med bloggare som ser som sin enda uppgift att sprida elakheter och misstro särskilt mot annan etnisk härkomst.

Fortsätt skriv!

2009-02-13 @ 22:34:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0