MED RÄTT ATT BLOGGA

Detta med att blogga är i och för sig ingen ny företeelse. Skriva dagböcker, har väl människor gjort genom århundraden. Att uttrycka sig är ju varje människas rätt, (tyvärr inte för de som bor i länder där åsiktsyttringar är förbjuden) Men här hemma då? Kan en person i höjden av sin mognad(51) kunna få uttrycka sina ibland högst personliga åsikter? Heller är det bara Linda Rosing, Blondinbella och Stureplanseliten från det sk "vackra folket", som innehar denna rätt? Ursäkta en gammal fossil, från den äldre stenåldern, att blogga sig fram på nätet. Idag hyllas det ytliga, runt om i våra medier. Och i många ungdomars hem är "Veckorevyn" deras bibel, som följs till punkt och pricka. Den senaste färgen på ögonskuggan, läppstiftet, eller modesenaste plagget, är långt mycket viktigare än allt annat som tillhör livets mer nödvändigaste. Nu tycker kanske nån, att jag generaliserar? Och det är kanske just vad jag gjort mig skyldig till, men det ruskiga är detta, att jag står för varje ord. NÄÄ! Fram för allas rätt att göra sina åsikter hörda. Även om man är en "bonnläpp" från landet, så finns tusen skäl att låta även honom eller hennes åsikter komma till tals. Och lånar du bara ditt öra, och ger varje människa en ärlig chans, så ska du se att det kanske finns en hel del av livserfarenhet och mognad bakom pannbenet, (ursäkta Linda Rosing och Blondinbella) men kom igen och bjud på era erfarenheter senare i livet, när ni upplevt lite mer. James Bonds devis är ju allom bekant, "MED RÄTT ATT DÖDA". Själv är jag lite mer blygsam, och nöjer mig med: " MED RÄTT ATT BLOGGA!"    

Med vänliga blogghälsningar "Fossilen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0