Minnen

Tittade i ett gammalt fotoalbum häromkvällen. Och där låg alla minnena staplade på hög, som frusna ögonblick ur ens liv. På nåt sätt känns alla de gamla fotona, som ett slags pussel över en tid som inte längre finns. Farsan, morsan, morfar, syskon, kusiner, farbröder, fastrar, mostrar ja tom katter och hundar i en enda salig blandning.


Farsan o morsan, på kyrkmarknaden i Öjebyn 1971.

Samma dag som den första månpromenaden, fyllde min morfar
70 år. Den 21 juli 1969.

Farsan sommaren 1972, precis som jag minns honom, ständigt i farten.

Sommaren 1972. Morsan o farsan, samt mitt föräldrahem.

Tv. farsan sätter in fönster 1973. I mitten, våren 1971 farsan med en
massa gullfiber. Th. jag skottar snö, 1973.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0