-"En råtta på bron!"

-"Det ligger en råtta på bron!". Min hustru tycktes inte uppskatta mitt ärliga och spontana utrop, när jag meddelade vad jag sett. Jo, visst var det så. Under en stol ute på våran bro, låg en råtta - modell mindre - och sov? Den kanske var en smula överansträngd, och liksom ville ta igen sig en stund. Men nåt var fel. Rysligt mycket fel. Råttan var nämligen totalt stendöd! Men vid en första anblick, såg den väldans fridfull och harmonisk ut. Ack så fel jag hade. Katten Pelle visade sig vara den stackars råttans baneman. Men varför då i hela friden lägga den under stolen på vår bro. Svaret är enkelt; Pelle ville väl troligtvis skänka sin husse och matte en lite extra god köttstek, till söndagsmiddan. Det är åtminstone vad jag tror. Pelle är nämligen en väldigt omtänksam kisse. Så tack Pelle för din välvilja - det skall bli gott att få smörja kråset. Mums!


-"Det skall bli en synnerligen ovanlig, kulinarisk och gastronomisk
slags upplevelse, att anrätta och smaka denna delikatess, som katten
Pelle så vänligt har gett oss. Undrar bara, vad vi skall ha till efterrätt?".
Råttfotograf: Roger Lindqvist.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0