Sandström/Lindqvist

Vi möttes på stan i somras, av en händelse. Det är inte så ofta som vi "springer" på varandra Kenneth och jag. Kenneth ja, han är pastor i Djupvikskyrkan i Piteå, och heter Sandström i efternamn.  Hans mor Gun och jag är kusiner. Kenneth är jämngammal med mig, och det hände att vi lekte tillsammans när vi var små. En annan sak som förenar oss, är att vi spelar båda två. Kenneths mamma, har också både spelat och sjungit, samt även varit körledare i dåvarande Filadelfiakyrkan på Persgatan mitt i centrala stan. -"Minns du?", säger jag till Kenneth, där vi sitter inne i bankens lokaler i stan och väntar. -"Minns du, när vi var däruppe hos oss på vindan och spelade och sjöng?" säger jag, medan Kenneth spricker upp i ett soligt leende. -"Ja, det måste ha varit vintern 1970", fortsätter jag. Och sedan är samtalet i full gång. Det mesta handlar givetvis om musik, av förståeliga  skäl. Kenneths söner och dotter, spelar också och sjunger. Samtalet fortsätter en bra stund också därute på gatan, tills vi så småningom skils åt. Ja, tänker jag där jag går, Kenneth är både farfar och morfar, själv är jag farfar,och vi har båda passerat de femtio. Tanken svindlar.


Kenneth Sandström - pastor i Djupvikskyrkan här i Piteå.
Bilden är hämtad ur Piteå Tidningen under PDOL i somras.
Kenneth var där i egenskap av pastor och medmänniska.
Foto: Sofia Wellborg. PT den 25 juli 2009.


Kenneth och Roger i lite yngre dagar. Midsommarafton 1991,
var jag med och arrangerade en släktträff för 160 personer
i Hemmingsmark. På denna bild verkar det som om jag försöker
berätta någonting, för släktingen Sandström.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0