Världens första virkande katt


Kolla in bilden! Detta är en unik kisse. Får jag presentera världens
första virkande katt. Elisabeth sitter med sina virkningar och stick-
ningar i soffan. Och vips så är Pelle där. Han är väldigt intresserad
av Bettans garnnystan, så pass mycket att han ibland drar iväg med
hela alltet ända in i hallen och köket. Och kan ni tänka er, ikväll fann
jag honom sitta med Bettans virkning i hallen. När jag lite förvånad
(det är inte alla dagar man ser en virkande katt) frågade om vad han
höll på med, så svarade han helt kort; "En svansvärmare!" När jag sa
detta till Bettan, så tyckte hon att han skulle få virka färdigt sin svans-
värmare i lugn och ro. Så nu sitter han där i farstun, med virknålen och
sitt garn. Och för en stund sedan ropade han till mig, och ville bli serv-
erad en kopp kaffe. Ja, vad gör man, när ens kisse börjat virka och dri-
cka kaffe? Nåt konstigt är det med honom, men jag vet inte riktigt vad.
Nåja, för husfridens skull, får han väl sitta där på golvet och virka bäst
han vill. Men tänk - hemska tanke - om han en vacker dag vill låna bilen
för att ta sig en ragg på stan? Hur gör jag då?



Kommentarer
Postat av: Anonym

Har Pelle lyckats få tag på de eftertraktade garnet till OS-mössan? Har hört att det är slut på både garner och virknålar...

Vi blir riktigt avis vi katter på Näsudden...

2010-02-26 @ 21:04:53
Postat av: Roger

Jo, Pelle har avslöjat att han varit på stan och hamstrat. Så kan det gå när man som husse och matte har alltför fria tyglar på sin kisse. Absolut ingen respekt alls för sitt värdfolk!

2010-02-26 @ 21:19:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0