JIMI HENDRIX - Live at Woodstock, augusti 1969

Hans liv fick ett abrupt slut den 18 september 1970 på Samarkand Hotel i London. Vid endast fyllda 27, tog allt slut. Supergitarristen Johnny Allen Hendrix hann ändå under sin korta livstid lägga världen för sina fötter. Men sin grupp The Experience uppträdde han på olika scener världen över, däribland på Gröna Lund i Stockholm. Sommaren 1969 gick den stora Woodstockfestivalen av stapeln. Jimi Hendrix var där, liksom många andra världskända stjärnor.

Häromdagen stack min yngste son en DVD i handen på mig. Det var Jimi på Woodstockscenen den där oförglömliga sommaren 1969. Som vanlig fanns även The Experience med i bakgrunden. För det var ju Jimi som alla ville se och lyssna på. Jag har sett dokumentären om Woodstock tidigare. Med bl a Rolling Stones och Joe Cocker. Nu skall jag även luta mig tillbaks i finsoffan för att ta del av klassisk rock och pop historia, med ingen mindre än Mr. Hendrix. Gurornas häxmästare, som inte längre finns här mitt ibland oss, utan idag lirar i en högre division!

/Roger.


Johnny Allen Hendrix. Gurornas häxmästare......


.....vars liv så tragiskt tog slut på Samarkand Hotel i London
den 18 september 1970.


Min yngste son är en sann beundrare av Jimi och hans musik.
Häromdagen gav han denna DVD till sin farsa. Nu ska jag luta
mig tillbaks i finsoffan för att avnjuta en av rockhistoriens största
gitarrister - kanske någonsin!

.............................................................................................................

Bilderna är hämtade från DVD:n: "Jimi Hendrix - Live at Woodstock"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0