"Dansbandsaffischtillverkare"

Vad rubriken härovan vill berätta är att jag idag tillverkat en Kjell-Bertils affisch som ska hänga i entrén i Folkets Hus i Piteå. Önskemålet inför helgens "sammandrabbning" med kollegorna i "Lennes med Bitte" och "Anders Jans", var att vi skulle (i nostalgins tecken) visa lite gamla scenkläder, affischer mm allt som en gång användes när vi drog iväg på spelning. Kollegan i Kjell-Bertils Kjell Andersson ringde mig nyss. Han hade hört av min företrädare Ulf Degerman, att han lämnat in sina gamla saker som härrör från dansbandseran, till ett museum i Skellefteå. Har faktiskt inte hört talas om detta tidigare. Måste forska......


En gammal svartvit affisch föreställande Kjell-Bertils orkester av
årgång 1982, finns från och med idag att beskåda i entrén till Folkets
Hus i Piteå. Sist vi "hängde" där var den 18 januari 1986. Senaste gång-
en jag satt bakom trummorna på Folkans scen, var 1996 i Opus. Den
kvällen spelade vi non-stop-dans med Leif Engvalls orkester från Gävle.
Men det har hunnit gå 14 år sedan dess. Den 27 mars är det alltså dags
igen........


24 år sedan det senast begav sig. Än är undrens tid icke förbi - nu
hänger gubbarna i Kjell-Bertils där igen. Fast Allan finns inte längre
mitt ibland oss.


Lennes med Bittes affisch berättar också om den kommande
Dansbandskrampen.


Scotts gästade Piteå Folkets Hus i helgen som var.


Scenkläderna går helt i svart, med en röd slips som liksom "piffar upp"
det hela. -"NU KÖR VI SÅ DET RYKER!".


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0