Melodifestivalen 1969


Norra Västerbotten den 14 december 1968.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

I den svenska uttagningen 1969 tävlade följande artister:

Inger Öst - "Du ser mig inte"

Jan Malmsjö - "Hej clown"  (En ung Mona Sahlin sjöng i barnkören)

Ann-Louise Hanson - "Svenska flicka"

Tommy Körberg - "Judy min vän"

Lena Hansson - "Du ger mig lust att leva"

Ola Håkansson - "Du skänker mening åt mitt liv"

Britt Bergström - "L, som i älskar dig"

Sten Nilsson - "Gång på gång"

Anni-Frid Lyngstad - "Härlig är vår jord"

Svante Thuresson - "Sommarflicka"

/Segrade gjorde Tommy Körberg med "Judy min vän"/

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0