Lasses - Renkronan i Vidsel 1973

Året 1973 spelade jag med två orkestrar, Lasses och John Harrys. Dock inte samtidigt. Första halvan av -73 med Lasses från Piteå, den återstående halvan med John Harrys från Älvsbyn. Samtidigt höll jag på med storbandet Pite Havsband, och Blåsorkestern inom kommunala musikskolan i Piteå. Mycket musik, så mycket att jag också drömde om musik på nätterna. Året därpå, i januari 1974, spelade jag för första gången med Rolf Åhmans. Jag blev ordinarie den 8 februari samma år.


Dans på restaurangen Renkronan Vidsel. Den 24 februari 1973.
Vid det här tillfället hade jag endast tre månader kvar av grundskolan.
Och drömde om att bli yrkesmusiker......


Medlemmar: Stig Wikström - dragspel. Lars-Erik Wikström -
sång, gitarr. Roland Wikström - bas. Roger Lindqvist - trummor.

Jo, ni har gissat alldeles rätt! De tre Wikströmmarna var släkt, t.o.m.
bröder!


Kommentarer
Postat av: Jennie och Norah

Robert Downey Jr var riktigt bra i filmen,men precis som dig så har jag hört/läst både det ena med det andra om honom.Han ser dock lite sliten ut.



Och släkt med Liza Marklund hörde jag!

Det hade jag gett mig tusan på eftersom ni bägge är enorma skrivtalanger!

2010-11-18 @ 08:37:28
URL: http://jennieohlund.blogg.se/
Postat av: Roger

Släktskapet med Liza Marklund är jag inte ensam om att ha. Men visst var det kul att upptäcka stora delar av min mormors släkt i TV-rutan. På min fars sida är jag släkt med författaren Åke Lundgren från Malå. Åke jobbar även som journalist på Norra Västerbotten. Min kusin Kent har också skrivandet som arbete.

/Roger.

2010-11-18 @ 13:52:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0