Loppisbesök

Än så hänger den varma luften kvar, men frågan är hur länge? Besökte Badhusparken idag. Där var det Loppis som brukligt är alla lördagar under sommaren. Vid ett bord stod en man som sålde kuriosa prylar, två stycken vinyler blev resultatet. Hep Stars och Hasse Alfredsson. Mannen ifråga, som jag kom i samtal med, berättade att han varit god vän med boxningspromotorn- och Ingemar Johanssons manager Edwin Ahlqvist från Göteborg. Edwin Ahlqvist (1898-1984), var även mannen bakom Rekord Magasinet och All Sport. Mannen bakom bordet, berättade också att han hade en del bilder i sitt hem, bilder som vid nåt tillfälle publicerats i Rekord Magasinet. Det var ett arv efter vännen Edwin. Några av bilderna sålde han på loppiset.


Som ett resultat av mitt loppisbesök hamnade denna singel i min ägo.
De två låtarna som finns på plattan är "Det finns en stad" och "Sagan
om lilla Sofi".
------------------------------------------------------------------




Kommentarer
Postat av: Ilone

Hej! Jasså var du också där, inte så många försäljare och besökare idag antagligen beroende på skärgårdsdagen.

Det blev inget "fynd" för min del men det är kul ändå.

I morron blir det att besöka Badhusparken igen men nu för att lyssna på körerna.

Ha det gott!

2011-08-27 @ 23:29:18
URL: http://vintersaga.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0