Tummen upp...

I vår lokaltidning finns på familjesidan en avdelning där man kan ge den eller de som man tycker gjort något bra, "Tummen upp". Det finns många människor jag känner - och inte känner - som skulle behöva få veta att just det dom gör, är något helt fantastiskt. Uppmuntran mår vi bra av. Jag för min del försöker så gott jag kan "stänka" beröm här och där. En dag kan det vara försent att säga just de där uppmuntrande orden, som individen ifråga så väl skulle fått vetskap om.

Några som jag just nu har i åtanke är dessa personer: Britta och Lennart Engman, Roland och Ann-Christine Lundmark, Karin och Teddy Lundgren, samt Gun-Britt Öqvist. Igår kom Britta, Lennart, Rolle, Ann-Christine, Karin och Teddy på besök hemma hos min mamma. Med sig hade de gott fikabröd, och en trevlig stämning. Även Gun-Britt brukar dyka upp med en kaffekorg med gott fika, för att på så sätt förgylla tillvaron för mor. Och jag vet att min mamma är inte ensam om att få detta uppskattade besök. Britta, Roland, Karin och Gun-Britt är alla mina kusiner, men deras äkta hälfter får också ta åt sig av äran. /Roger.


Tummen upp: Britta, Lennart, Roland, Ann-Christine, Karin, Teddy och
Gun-Britt.

--------------------------------------------------------------------------------
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0