Min vän från Mars (K-märkt TV-serie) del 3


Min vän från Mars (My favorite Martian). Ännu en (av mig) K-märkt TV-serieklassiker, som hade sin svenska premiär i juni 1965. Serien tog sin början i hemlandet USA 1963, för att avslutas 1966. I rollerna sågs Bill Bixby (1934-1993) som även spelade rollen som DR. David Banner i en annan känd produktion; "Hulken". Bixbys rollkaraktär i Min vän från Mars hette Tim O´Hara. Som den besökande marsianen sågs Ray Walston (1914-2001). Som kuriosa kan berättas att Walston också hade ett litet finger med i Hulken. Ray Walston spelade ytterligare med i en annan storsäljare; "Lilla huset på Prärien" med bl. a. Michael Landon.

Åjo, Min vän från Mars hade en hel del TV-tittare här i Sverige. En av dem, hette Roger Lindqvist i Hortlax. Jag vill minnas att jag aldrig missade ett enda avsnitt. En K-märkt TV-produktion alltså, om jag får bestämma!
-------------------------------------------------------
Bild: www.sitcomeonline.com


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0