Håkan Juholt en ny Göran Persson?

Som ny socialdemokratisk partiledare efter Mona Sahlin har Håkan Juholt utsetts. Juholt som tidigare jobbat som fotograf och journalist, anses av många vara ett oskrivet kort. På partikongressen den 25 mars tas det formella beslutet om Håkan Juholts framtid som partiledare. Men man får väl hoppas att det inte blir ett nytt "gubbvälde" liknande det som Göran Persson stod för. Jag hade istället velat se en ny kvinna på posten; Margot Wallström (jo, jag vet att hon tackat nej ett antal gånger) hade varit det klart bästa alternativet.


Håkan Juholt än så länge ett relativt oskrivet kort. Hoppas inte att det
utvecklas till ett nytt "gubbvälde" sådant det en gång var när parti-
ledaren hette Göran Persson.
-------------------------------------------------
Bild: www.sr.se

Kommentarer
Postat av: Ilone

Det får man verkligen hoppas....

Juholt var den förste att kräva Mona Sahlins avgång - och nu är han partiledare - skickligt rävspel.

Tyvärr tror jag inte att han samlar ungdomarna till partiet, men jag hoppas att jag har fel. Man skulle ha låtit Mona fortsätta leda partiet och givit henne fullt stöd, men S är tydligen ännu inte mogen för att ledas av en kvinna.

2011-03-13 @ 16:05:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0