"Jag och min Everton"

Den hette Everton - min cykel. Precis som det engelska fotbollslaget. Jag och Everton kom nästan aldrig överens. Detta p.g.a. att han jämt - i mitt tycke - alltid ställde till ett ofantligt trassel. Hoppade inte kedjan av, så var det nåt av däcken som gick sönder. Var det inte ett däck, då var det nåt annat som trilskades. Ja, stackars pappa, han hade ett sjå att hålla min Everton i kördugligt skick.


Jag och min Everton. Fångade på bild av svågern Henning, sommaren
1968. Året därpå, 1969, byttes min trilskande cykel ut mot en sprillans-
ny treväxlad "Fram".

"Everton, i mitt minne finns du ännu kvar
från alla soliga sommardar
Visserligen var du ständigt sur och tvär
om detta har jag skrivit just här...
Men jag sänder ändå en tanke till din cykelhimmel
och hoppas att du även mig förnimmer,
en glad och go´kille,
som aldrig fick dig dit han ville"
......................................................
Roger Lindqvist - olycklig Everton-ägare.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0