I sommarens öppna famn

Barnbarnet Norah har sovit över här i natt. Och i morse när vi alla fått vår frukost, gick Norah och farfar ut i den stora skogen som "bor granne" med oss. Vi gick, som vi brukar, skogsvägen fram. Rakt in i sommarens vidöppna famn. Skogens alla innevånare bjöd på gratis morgonkonsert, och Norah och farfar stannade upp ett slag för att lyssna in alla ljud. Vandringen in i den gröna sommaren tog oss på snåriga stigar, och medan vi gick där så sjöng vi. Det blev både Ekorr´n satt i granen, Mors lilla Olle och Imse Vimse Spindel.

På tal om ekorrar, så hände nåt häpnadsväckande. Under mina 53 år på denna jord har jag sjungit om den där ekorren med den långa ludna svansen ett par trilijoner gånger. Men så när vi kom till sista versen (trodde jag) så klämde Norah i med en för mig helt okänd fortsättning på ekorrvisan. Mitt snart treåriga barnbarn sjöng för full hals så det ekade mellan träfurorna. Som sagt, jag upphör aldrig att bli förvånad. Man lär sig nya saker mest varje dag. Norah har nu lärt sin farfar en längre version av den där visan, så i fortsättningen ska jag försöka hänga på...
------------------------------

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0