Puch Cross - 1967

I ett tidigare inlägg berättade jag om min första moppe som jag köpte av kollegan Janne Höglund. Året var 1973, vi spelade i John Harrys båda två. Körkortet var ännu inte aktuellt, så det blev en moppe som jag avhämtade hemma hos Janne i Munksund. Moppen var en Puch Cross 1967. Det finns inte många foton bevarade, men ett har jag hittat. Så om du läser detta Janne så ser du här mitt bildbevis, så att du inte tror att jag ljuger...


1984 tog jag det här fotot av Andreas och hans farfar John vid min
moped som jag köpte 1973. Något år därpå så sålde jag den till en
kille på Degeränget.


Ute på nätet hittade jag en likadan pärla som jag själv en gång hade.
Puch MC 50 MOTO-CROSS 1967.
-------------------------------------------------------------------------
Bild: www.mopedmuseum.se

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0