Valborgsmässoafton

Det blev en tur till Piteå för att lyssna till SCA:s manskör som hälsade våren välkommen. Detta skedde på Rådhusets trappa. Där mötte jag min svåger Ingmar, som verkade vackert solbrun efter sin vistelse i Vuoggatjålme härförliden. Ingmar var gift med min pappas dotter Vanja, som gick bort alldeles för fort 1995. Efter sången och vårtalet så gick jag en vända till Badhusparken, som lockade med sång och musik. Sedan en vandring längs kanalen. Kanalsimmet struntade jag blankt i. Det kändes kallt i luften, och jag tänkte i den stunden på de stackare som skulle simma sträckan ända fram till Tages bro. Men å andra sidan, det är ju inte någon som tvingat dem. På Rådhustorget på vägen tillbaka mötte jag Leif Lidman, eller mr. Piteå som jag såg någon kalla honom. Det blev ett intressant samtal oss emellan. Man glömmer fort tid och rum när man möter sådana killar som Leif.

Frugan ville inte alls åka med på min stadstur. Och eftersom det är hennes födelsedag, så fick hon för en gång själv bestämma. Jag ger order de övriga 364 dagarna om året. Trot den som vill!


Efter att våren sjungits in på Rådhusets trappa, och vårtalet var av-
slutat, så begav sig folkmassan i riktning mot Badhusparken. Jag följde
bara med strömmen. Efter en stunds lyssnande, så fortsatte jag mot
kanalen, där kanalsimmet skulle gå av stapeln klockan 19.00.


Det var mycket folk i omlopp denna "grillade-korvens-afton". Här en
bild vid kanalen i Piteå.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0