Spelning i Arjeplog påsken 1995


Påskhelgen 1995 var vi inbokade på två spelningar i Arjeplog. Jäckvik och Hotell Silverhatten. Den lediga tiden fördrev vi genom ett besök på Silvermuséet som dr Einar Wallquist en gång lade grunden till. Det blev även ett fika på Forslunds Café tillsammans med spelkompisarna. Ensam på mitt hotellrum skrev jag ner några rader om vad vi gjort och skulle göra. Vädret var toppen, ca 10-11 grader. Ett perfekt påskväder alltså. Väl inne på rummet roade jag mig med att kika på Eurosport på televisionen. Låg i min säng och slappade. På den här tiden var jag inte så bortskämd vad gällde antal TV-kanaler, så jag paasde med andra ord på att ta för mig. Man visade boxning på TV:n en sport som jag sannerligen inte var van vid på våra egna kanaler därhemma. I Jäckvik hade jag en egen hejarklack under kvällen. Jag blev flitigt uppvaktad hela kvällen av ett gäng entusiaster.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0