Mors kusiner...

Göte Viklund, är min mammas kusin. Hans mor Märta var syster
till min mormor Beda. Fascinerande med dessa olika släkttrådar,
som löper hit och dit. "Moster Märta" sa jämt min mamma när de
träffades. Jag har också minnen av henne, hon dog 1968, fyra år
efter min mormors bortgång.
 
Åke Viklund, är även han kusin till min mamma. Han
är också son till Märta, och alltså bror till Göte V.
Åke har jag nog aldrig träffat, som jag minns. Men det
är i högsta grad lika spännande att veta att vi alla har en
gemensam nämnare. Nu förstår ni varför jag under årens
lopp, varit så "het på gröten" när det gäller släktforskning
osv.
-----------------------------------------------------------------------------------
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0