Semesterplanering /1977

Sommaren 1977, reste mina föräldrar i sällskap med min faster och hennes man till goda vänner i Dalarna. Men först så var det en s k "planeringsafton" ute på vår altan. Min pappa John och hans svåger Ivan, kollade på kartan vilken väg som skulle vara bäst att åka. Faster Elsa blev förskräckt när jag plötsligt stod med min filmkamera och filmade. Hon som hade papiljotter i håret. Trots papiljotterna så fastnade hon på filmremsan. Och tur var väl det!
 
Oj, så hemskt! Filmar du mig med papiljotter i håret...
 
...jag ser ju så förskräcklig ut...
 
Så vänder hon sig om, vid bordet sitter även min pappa och Elsas
make Ivan och kollar på en karta...
 
...min mamma följer också med intresserat...
 
...när Ivan pekar ut eventuella färdvägar...
 
...på Ivans näsa sitter min mors läsglasögon...
 
-----------------------------------------------------------------------------
Foto: Roger Lindqvist. /-77
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0