Papperspåsen som gav upp

I dag, en fridfull dag. Hemma hos Daniel, efteråt en lång promenad. Efter promenaden iväg till stan för att handla. Bl a ett besök hos Andreas på Granngården. Allt gick som smort. Volvon var pigg och alert, jag kände mig pigg och alert. Parkerar hemma vid lägenheten. Tar våra varor, går uppför trappen - det är då det händer. Påsen gav upp, med resultat att varorna däri ramlar ner en efter en. Skit också! Dessa papperspåsar som jag inte alls gillar. Men fråga hustrun, hon älskar dem. Med bilden vill jag härmed visa för världen att: ANVÄND ALDRIG EN PAPPERSPÅSE...!!!!!
 
Tja, så låg de där. Varorna som fick papperspåsen att ge vika. Efteråt när varorna
var satta i kylskåpet frågar Elisabeth om jag sett skinkan. Inte en aning, säger jag.
Jo, skinkan låg vid grannens sparkstötting i snön, kom jag senare underfund med.

--------------------------------------------------------------------------------------------
Coopforumsvaruinhandlingskatastroffotograferingsfotograferingsgubbstrutt:
JOHNROGERLINDQVISTHORTLAXPITEÅSVERIGEVÄRLDENUNIVERSUM.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej
Förlåt Roger, jag fick mig ett gott skratt, du skriver så bra. Inte så länge sen jag var med om samma sak. Trevlig Helg/ åsa

Svar: Hej Åsa! Så tokigt det kan bli. Alla varorna på trappen.Ha det så bra själv, och hälsa familjen!
Roger Lindqvist

2013-02-23 @ 15:11:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0