En kär skärtorsdag

Ett kärt barnbarn har varit på besök...
 
Ännu ett kärt barnbarn följde med...
 
Dagen som i "S.T." (skärtorsdag) har innehållit följande: besök på olika affärer i Piteå. Själva besöken har min hustru skött om. Jag föredrog att sitta i bilen, lyssnande på P1 och Rolf Lassgård. Läkarbesök klockan 13:30 på Hortlax hälsocentral. Besöket hos dr. Blom gick bra. Trots att jag fått ytterligare två bilringar omkring lilla magen. Sa jag lilla...? då sa jag fel. Efter besöket på vår fina Hälsocentral, så hälsade jag på hos min fina mamma. Min syster Gerd var redan där när jag kom. Vi drack kaffe och pratade om ditt & datt. Mest ditt. Litegrann även om datt.
 
Så hem. När klockan slagit 16:30 ringde det på dörren. In kom två av världens mest söta barnbarn. Vi har nämligen den förmånen, att ha tre av världens mest söta barnbarn. Men Max var för tillfället i Malå med sina föräldrar. Norah och Max gjorde som de brukade; satte hjärtat i gungning hos sin farmor och farfar. Jennie var givetvis också med. En fin stund som vi skall återgälda framöver.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0