I barndomens spår

Det har glesnat betydligt i den skog där jag och mina kompisar lekte som barn.
Här i den sk "Lindgrens-skogen" var det för det mesta fart och fläkt. Det var
på dessa snåriga stigar som vi åkte med våra cyklar. Det var precis just här
som barndomens vagga en gång stod.
 
I den röda stugan, inköpt 1957 av min mor och far, växte jag upp. Tidigare
ägare var Hjalmar och Anny Berg. Husets historia härrör från 1894. På
husets vind avled Hjalmar Bergs första hustru Hilda i barnsäng 1920.
 
T.h. förre grannen Sixten Engmans garage. I det röda huset t.v. bodde Bertil
och Kerstin Johansson, samt Sally, Bertils syster. I en röd uthuslänga, som
nu är borta, bodde ett tag mina morföräldrar.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0