ICA-Lundmans, Hortlax

ICA-Lundmans idag 2014. Lundmans Köpcentrum som det hette tidigare. Historiken i korta drag är följande: grundades 1906, idag 108 år senare finns butiken kvar på sin plats vid hortlaxvägen. Nåt som jag tycker känns fantastiskt att kunna konstatera. Jag har härhemma för tillfället, en samling foton som visar hur affären och dess innandömen en gång såg ut. Ett stort tack till Monica och Håkan Löfgren som ställt dessa bilder till mitt förfogande.
 
Fem svartvita bilder tilldrog sig genast mitt intresse. Det visar hur affärsskyltningen kunde se ut. Årtalet är jag lite osäker på, men någostans i skarven mellan 1950-60-tal.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Arne

Fars dag inföll på en söndag 1952, 1958 och 1969 så 1958 ligger väl bäst till vad gäller andra bilden.

http://www.dinstartsida.se/almanacka.asp?datum=1958-11-01


Svar: Hej Arne!Tack för informationen.
Mvh/Roger.
Roger Lindqvist

2014-04-07 @ 19:33:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0