- Jag har aldrig sett farmor vara arg...

Dessa ord fällde en av sönerna en gång. Deras farmor och min mamma har haft väldigt svårt att överhuvudtaget bli arg. Jag minns inte heller att jag sett henne förlora kontrollen över sitt humör. Min far kunde däremot säga ifrån och visa humöret i vissa situationer. Min morfar såg jag heller aldrig vara arg. Inte heller min mormor. Själv så kan jag visa temperament då det behövs. I det fallet liknar jag nog mera min pappa. Ibland måste man säga ifrån om man tycker nåt är galet. Det hade jag svårt med tidigare, men inte idag. Min farfar hade också temperament. Det blixtrade till ibland har jag hört, han var nog rätt så dynamisk. Min farmor var också en mycket snäll dam, som inte tappade kontrollen över sitt humör. Hon var liksom min mormor en väldigt tålmodig dam, med ett gott hjärta. Vad hade vi varit utan dessa tålmodiga snälla damer, och herrar? De är alla i gott minne bevarade, närmast mitt 56-åriga hjärta.
 
Min mor på en bild som togs nångång under 70-talet.
Hon hade och har fortfarande svårt att visa sitt temperament.
Hon har med andra ord alltid varit både snäll och omtänksam.
Något som barnbarnen också upptäckt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0