Ett land i förfall

Efter att ha sett SVT:s Uppdrag granskning igår, så ställer jag mig frågan: håller fina gamla Sverige bli ett land i förfall? Håller det helt enkelt på att gå förlorat? Psykiskt sjuka ligger på gatan och skriker ut sin ångest. Sprutnarkomaner och hemlösa lever i ett totalt förfall. Gruppvåldtäkter på värnlösa kvinnor, där överfallet läggs ut på nätet. På gatorna regerar kriminella gäng, vars enda språk är automatvapen. Så sent om igår, dödades två unga män i Göteborg, flera andra skadades. Våldet har nog kommit för att stanna, är jag rädd. Och våra handlingsförlamade politiker bryr sig inte nämnvärt. Terroristexperten Hans Bruun suckade djupt när han intervjuades i SVT häromkvällen. Terrorgruppen IS fortsätter att rekrytera unga sk "svenskar" till Syrien.
  - IS ligger många steg före oss, säger en uppgiven Hans Bruun.
 - Vi härhemma har inte ens startat, säger han. Vi befinner oss än endast på startplatsen.
 
 
Vid den ICA-butik där jag bor, satt det häromdagen två tiggare. Kanske inte så konstigt i dessa tider, när hela Piteå stad har tiggare på strategiska platser. Fattigdomen är sedan länge utrotad här i landet. Men den ligger ändå och lurpassar, känns det som. Man kan inte låta bli att undra. Det är nåt som är allvarligt fel.
 
 
Roger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0