Christer Strömholm

Fotografen Christer Strömholm (1918-2002).    
 
Jag har alltid gillat bilder. Just därför ville jag en gång utbilda mig till fotograf. I stället blev det "privat-fotografering", bättre än ingenting.
Via datorn kan man sitta och njuta av olika slags bilder, bl a de bilder som Christer Strömholm skänkte mänskligheten. När jag blir less på alla perfekta kroppar av det vackra folket, i tidningar och television, så vill jag rensa bort skräpet ur hjärnan. Det är då jag gör ett besök i Christer Strömholms surrealistiska värld. Det fungerar som en slags städning i huvudet, och jag återvänder till verkligheten.
 
Roger.
 
Bild: www.seesearch.me

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0