Mormor och morfars hus i Blåsmark

Min syster Gerd hos morföräldrarna i Blåsmark, ca 1953.
 
Det skall ärligt erkännas, att jag är en smula avundsjuk på min syster, Gerd. Hon hann nämligen tillbringa många stunder hos våra morföräldrar i deras hus i Blåsmark. När jag kom till världen 1957, hade mormor och morfar redan flyttat från huset. Detta var anledningen till att stackars jag inte hann uppleva detta. Gerd har berättat om när hon brukde sova över hos morföräldrarna Sanfrid och Beda, och jag har fylld av enorm avund hört på. Jag var endast sju år då mormor gick bort. Men jag minns henne som en mycket snäll och omtänksam mormor. Morfar fick jag behålla fram till vuxen ålder. Han blev 89 år gammal.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0