Torsdag 2016-05-12

Promenad till Daniel i Övremarken. Uppdraget: klippa ner häcken på
hans tomt till en dryg decimeter.
 
Det gröna kommer med besked.
 
Så plötsligt vid ankomsten, kommer Pelle hem med nyfångad fågel.
Han vill antagligen bjuda sin sambo Selma på middag. Det är Selma
som tittar nyfiket på middagen.
 
Mitt föräldrahem. Med anor från 1890-talet. Mina föräldrar köpte
fastigheten 1957, samma år som jag föddes. 1982 var det vår tur -
jag och Elisabeth, att överta huset. 1987 byggde vi nytt på samma tomt.
En toppenmiljö för våra barn, och barnbarn. Hösten 2012 flyttade Danne
in i Älvsbyhuset. Jag bodde sammanlagt i 52 år på denna plats. 52
fantastiska år. Fina grannar hade vi turen att omge oss med.
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0