Feminism i hönshuset

 
Sedan hönsen i hönsgården blivit radikaliserade feminister, så blev det kaos i boet. Inte på grund av de "vanliga" feministiska fjäderfäna, utan de som blivit starkt radikala. När man började kräva att tuppen också skulle värpa ägg, så tog det hus i h-vete. En dag kallade man till sig övertuppen för att tala. Han sa bl a: - Jag har inget emot er höns-feminism så länge ni tänker med ert sunda förnuft. Men när ni begär att eran tupp Agaton, också skall börja värpa, då måste jag slå näbben i bordet.
 
Det finns biologiska skillnader mellan tupp och höna. Man kan inte göra om själva skapelsen som den är ämnad att vara. Slutligen vill jag också be er att lugna ner era heta känslor. För detta gagnar ingen utav oss.
 
Tack för ordet, så vill jag härmed önska ett riktigt kuckeliku på er samtliga.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Roger Lindqvist, reporter i hönshuset.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0