Det sista mötet

Min mor t.v. och Thyra t.h. var kusiner.
 
Thyra Engstrand f. Jonsson 1925-09-12 d. 2013-12-08. Thyras far, Karl Jonsson
och min mors mamma Beda Lundgren f. Jonsson var syskon.
Thyra var född med en gåva: att få folk att skratta och le. Hon var en högst
uppskattad gäst i mitt föräldrahem när jag var barn. Det hände alltid något
när tant Thyra kom på besök.Gåvan har gått i arv till hennes dotter, Siw Öhman.
Siwan är sedan länge en känd revyartist i Piteå.
 
Min mor, Maj-Gerd Lindqvist f. Lundgren 1929-05-14 mamma och Thyra
umgicks flitigt när de bodde grannar med varandra i Övremarken på
60-talet.
 
Det här bilderna togs söndagen den 10 april 2011.
 
Detta möte kom att bli det allra sista mellan de två kusinerna.
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0