Ladrike camping

 
1. Ladrike camping, sommaren 1986. Det är min mor som står till höger och tittar på fotografen som är min pappas bror, Sven Lindqvist. Mannen i de blå byxorna och den vita kepsen är min far. Vid bordet sitter Ragnhild Eriksson, maka till Tage Eriksson som var kusin med min mor. Det gröna husvagnet till vänster, med förtält är mina föräldrars vagn, av märket SMV. Husvagnet mitt emot tillhörde Tage och Ragnhild Eriksson. Mamma och pappa stod på den här campingen flera somrar i sträck. Ladrike ligger endast några mil från Piteå. Vid det här tillfället så var Sven och Elma Lindqvist på besök.
 
 
2. Den här bilden är också från Ladrike camping, fast troligen från ett annat år. Det är Sven som är fotograf på den här bilden också. Sista sommaren Elma levde, så hjälpte jag dem med att åka ut med en hyrd husvagn till campingen. Elma dog 1993, det kan alltså ha varit sommaren 1992. Efter Elmas död, så hyrde Sven ibland en husvagn (den som ses till vänster, ett SMV-vagn) ibland hyrde han en stuga. Mina föräldrar hade många goda vänner på den här campingen, och de trivdes väldigt bra. Vi brukade åka hit med barnen för att hälsa på. Våra tre söner älskade att åka hit för att hälsa på farmor och farfar, men även för att bada. Första sommaren var 1983, den sista 1997-98.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0