Civil kurage

"Självskryt luktar illa", det ordspråket har jag fått med mig sedan barndomen. Nu vet jag inte om det jag säger uppfattas som skryt, men det är glädjande att man får en klapp på axeln.
 
Häromdagen fick jag veta att jag ägde civil kurage. Och det är ju förstås nåt man blir glad över att höra. Själv har jag inte tänkt i de tankarna, jag har endast tyckt till om det jag känner är fel. Jag fick höra att det var respektingivande när jag inte gömmer mig bakom nån form av signatur eller liknande. Jag står för mina åsikter. Det handlar inte om politiska åsikter, eller ett politiskt ställningstagande utan om de problem som finns i de samhälle vi alla lever i. Många har valt tystnaden. Jag det rakt motsatta.
 
För några år sedan hörde en okänd man av sig, han kallade mig för "sanningssägare". Jag tillhör den delen som inte såg kejsarens nya kläder. Jag såg honom helt naken.
 
Roger

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0